Smart casual voor de modische man
De eigenzinnige stijl van de mannen zie je niet alleen terug in het interieur en de etalage, maar ook in het assortiment. ‘We zijn niet mainstream, maar hebben een eigen stijl als winkel. Boss en Hilfiger kennen we wel, dat kun je overal kopen,’ legt Ronald uit. ‘Bij Roons vind je labels in het nieuwere midden segment die betaalbaar, duurzaam en onderscheidend zijn. Een zakelijke outfit kan, maar we bieden met name een smart casual collectie voor de modische, eigentijdse man.’
Merken die je tegenkomt bij Roons zijn bijvoorbeeld BoB, Ted Baker, Dstrezzed, Guess Jeans, Strellson, GABBA, Cigno Nero en Marciano Los Angeles. ‘BoB is ook echt een merk met een knipoog, dus deze past helemaal in onze collectie thuis. Daarnaast vinden we het belangrijk om beginnende labels te ontdekken en steunen en gaan we voor een goede, langdurige samenwerking met onze leveranciers. Een voorbeeld daarvan is het Brabantse label Koll3kt.’
Overigens zien de mannen een verschuiving wat betreft merkbeleving: ‘Je ziet steeds vaker dat er minder wordt gehecht aan een bepaald merk en dat men steeds meer kiest op basis van ‘wat vind ik mooi’, het gaat om het ontwikkelen van je eigen stijl, je eigen signature.’